رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۱:۲۰:۳۹ ۲۰۲۴/۱۸/۰۴     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

موسیقی پاپ سبکی از موسیقی است که بیشترین کاربرد را در آموزش زبانهای انگلیسی، فرانسه و آلمانی دارد. موسیقی پاپ می تواند به واسطه زبان ساده و قابل فهم برای زبان آموزان، احساسات آنان را برانگیزد و باعث ایجاد انگیزهای مضاعف شود. از جمله ویژگیهای موسیقی پاپ می توان به واقعی بودن و به روز بودن آن اشاره کرد. برخلاف باور عمومی، از موسیقی پاپ برداشت یکسانی نمی شود و این تنوع در تفسیر می تواند زبان آموزان را برای شرکت در فعالیتهای کلاسی مرتبط به ویژه صحبت کردن ترغیب کند. و در نهایت اینکه موسیقی پاپ بیش از هر سبک دیگری در دسترس همگان قرار دارد و این ویژگی نیز کار را با این نوع از موسیقی هم برای معلم و هم برای زبان آموز تسهیل می کند. سبک دیگر موسیقی که به اعتقاد برخی از پژوهشگران برای کلاس زبان خارجی مناسب است، موسیقی کلاسیک است. در موسیقی کلاسیک می توان از متن آهنگ استفاده کرد و از زبان آموزان خواست تا با کمک تصاویر داستان آن را تعریف کنند. برای توصیف فضای آهنگ می توان با انواع صفتها و اسمها کار کرد. از صفتها و فعلهایی که معطوف به بیان احساس هستند، در موسیقی کلاسیک بهتر می توان استفاده کرد. همچنین بیان نظر و تبادل تجربیات زبان آموزان می تواند در این بخش در قالب تقویت مهارت گفتاری به کار گرفته شود. زبان آموزان همچنین می توانند به نوشتن متنی کوتاه در ارتباط با موسیقی مشغول شوند. در کنار سبک هایی که اشاره شد، استفاده از موسیقی فولکلور و قطعات موسیقی مناسبتی نیز در کلاس یادگیری زبان خارجی متداول است. باید به این نکته توجه داشت که استفاده از موسیقی به ویژه از نوع با کلام آن می باید با در نظرگرفتن همان مراحلی صورت گیرد که از تمرین های مهارت شنیداری می شناسیم. پیش از شنیدن طی شنیدن و پس از شنیدن. در مرحله پیش از شنیدن، آگاهی لازم به زبان آموز در ارتباط با آنچه قرار است شنیده شود، داده می شود. از جمله درباره واژگان جدید یا اطلاعات عمومی که برای ورود به موضوع لازم است. در طی شنیدن، زبان آموزان تمرین هایی را در قالب پرسش های دو گزینه ای یا چهارگزینه ای پاسخ می دهند. همچنین می توان متن موسیقی را در اختیار زبان آموزان قرار داد و از آنها خواست تا واژه هایی را که در متن حذف شده اند، تکمیل کنند. در مرحله پس از شنیدن موسیقی، می توان تمرین هایی با موضوع واژگان، اصطلاحات و ساختارهای نحوی ارائه کرد تا آنچه فراگرفته شده است، تثبیت شود. در این مرحله همچنین می توان از زبان آموزان خواست تا آنچه شنیده اند را با هم کلاسی های خود در قالب گفت و گو به اشتراک بگذارند.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب