رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۱:۴۸:۰۳ ۲۰۲۴/۲۹/۰۳     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

کلاس معکوس، به عنوان عنصر اصلی یادگیری ترکیبی، به دلیل فرآیند یادگیری معکوس زمان یادگیری بیشتری را قبل، ضمن و بعد از کلاس، در اختیار زبان آموزان قرار می دهد. رویکرد آموزشی کلاس معکوس در  سال ۲۰۰۰ به حوزه تعلیم و تربیت معرفی گردید. ولی بسط این رویکرد ابداعی در سال ۲۰۱۲ با انتشار کتاب کلاس خود را معکوس کنید صورت گرفت. مولفین این کتاب دبیران شیمی در ایالات متحده بودند که هنگام تدریس مشکلات دانش آموزان را مانند غیبت، عدم یادگیری عمیق مفاهیم، ضعف در راهبردهای یادگیری انگیزة کم یادگیری، بی علاقگی به برخی موضوعات درسی و.... موردتوجه قراردادند و برای حل این مشکلات و برطرف نمودن نیازهای فردی آنان، شخصی سازی فرآیند یاددهی-یادگیری را از طریق ارائه مدل کلاس معکوس پیشنهاد دادند. وارونه کردن یا معکوس کردن کلاس بدین معنا است که آنچه به طورمعمول در کلاس درس رخ می دهد در منزل انجام شود و هر آنچه عرفا به عنوان تکلیف در منزل انجام می شود در کلاس درس تکمیل گردد. یادگیری معکوس به عنوان یک رویکرد منحصربه فرد نقش تکلیف خارج از کلاس و فعالیتهای کلاسی را معکوس می کند. در آموزشهای معمولی، زبان آموزان در کلاس درس دانش جدیدی را مثال از طریق سخنرانی کسب کرده و آن را در خانه از طریق تکالیف مربوط تمرین می کنند. در یادگیری معکوس، زبان آموزان در خانه دانش لازم را به مانند تماشای فیلم های ساخته شده توسط معلم فراگرفته و سپس مهارتها را در کلاس درس تمرین می کنند، مکانی که معلم به راحتی می تواند زبان آموز را زیر نظر گرفته و اشتباهات او را تصحیح کند. در کلاسهای معکوس، مطالب ورودی شامل فیلمهای سخنرانی معلم یا مطالب بارگیری شده از وب سایتها، قبل از شروع کلاس به زبان آموزان تحویل داده شده و زمان کلاس به فعالیتها پروژه ها و بحث های مشارکتی اختصاص داده می شود.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب