رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۴:۰۹:۵۵ ۲۰۲۴/۱۹/۰۴     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

بازاریابی سبز یا محیطی شامل همة فعالیتهایی است که برای ایجاد و تسهیل مبادلات به منظور ارضای نیازها و خواسته های بشری طراحی می شود؛ طوری که این ارضای نیازها و خواسته ها حداقل آثار مضر و مخرب را روی محیط زیست بگذارد. اهمیت بازاریابی سبز از آن روست که بر نیات رفتاری مشتریان تاثیر مثبت دارد. بازاریابی سبز حاصل دغدغه های توسعه پایدار است و در کنار مفاهیم دیگری چون بازاریابی سازگار با محیط زیست، بازاریابی محیطی، بازاریابی پایدار و بازاریابی سبزتر عهده دار تبیین رابطه بین بازاریابی و پایداری است. سه رکن اصلی بازاریابی سبز عبارتند از بازاریابی سبز استراتژیک، بازاریابی سبز تاکتیکی، بازاریابی سبز درونی. سبز بودن می تواند در نتیجه فشارهای درونی یا بیرونی رخ دهد. فشارهای بیرونی، که باعث سبز بودن می شوند، عبارتند از ارضای تقاضای مصرف کنندگان، واکنش در برابر اقدامات رقبا، دخالت روزافزون دولت، افزایش آلودگی محیط زیست. همچنین عوامل درونی زیادی وجود دارند که بر شرکت ها فشار می آورند تا فعالیت سبز را به اجرا بگذارند که مهمترین آنها عبارتند از عوامل هزینه، فلسفه و اهداف شرکت، ایجاد موضع رقابتی در بازار. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که در بازاریابی سبز تلاش می شود کمتر به محیط زیست آسیب برسد و شاید هیچگاه نتوان به گونه ای عمل کرد که تاثیر فعالیت آدمی بر محیط صفر باشد. ضمنا در بازاریابی سبز کاهش مصرف منابع بر بازیافت اولویت دارد. اگر می‌خواهید در کمپین بازاریابی سبز خود، موفق شوید، باید اجازه دهید تا مشتریان شما هم در این اقدام مثبت شما شریک باشند. به عنوان مثال شما می‌توانید خیلی راحت از مشتریان خود بخواهید که پس از خرید محصول شما، در اینستاگرام خود یک عکس از آن منتشر کنند و هشتگ‌های مرتبط با حفظ محیط زیست و برند خود را زیر آن اضافه کنند و برای ایجاد انگیزه هم می‌توانید اعلام کنید که به قید قرعه به افرادی که از آن هشتگ‌ها استفاده نموده‌اند جایزه می‌دهید.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب