رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۱۲:۱۰:۲۲ ۲۰۲۴/۲۸/۰۳     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

کاسنی واژه ای ژاپنی است و به عنوان روش موفقی در طراحی و اقتصاد مطرح است که به ترجمه و تبدیل احساسات در طراحی محصول می پردازد. اولین بار پروفسور ناگاماچی از عبارت مهندسی احساسات استفاده نمود. در طراحی به روش کانسی لذت و رضایتمندی کاربر لحاظ می شود و بین ویژگی های ظاهری و ویژگی های عملکردی محصول ارتباط برقرار می شود. ویژگی های ظاهری شامل فرم، رنگ، ماده و نظایر آن هستند و ویژگی های تجربی عبارتند از احساسی که محصول در کاربر ایجاد کند مانند طرز تلقی کاربر از محصول، نحوه استفاده از محصول و غیره. روش کانسی می تواند دارای دو رویکرد باشد. یک رویکرد به بررسی اجزا در محصول می پردازد و رویکرد دیگر محصول را به عنوان یک مجموعه مورد بررسی قرار می دهد، در طراحی بر مبنای کانسی، آن چه حائز اهمیت است، این است که اطلاعات کیفی که از طریق مشاهده و مصاحبه بدست می آید، به اطلاعات کمی تبدیل شوند. در این روش گام اول شناسایی علایق کاربران است. پس از شناسایی علایق و تمایلات کاربران، این اطلاعات به صورت نشانه های تصویری در طراحی محصول لحاظ می شوند. بنابراین شناخت علایق، احساسات و تجربیات کاربران اولین گام است. واژگان از جمله ابزارهای کارآمد در شناخت احساسات کاربران در روش مهندس کانسی محسوب می شوند. در مهندسی کانسی، احساسات می توانند با کارکردهای فیزیولوژیکی مانند اعمال و رفتارهای افراد، حرکات بدن و صورت، واژگان  پاسخ های فیزیولوژیک (مانند ضربان قلب) بیان شوند. روش های مختلفی برای اندازه گیری کانسی وجود دارد. واژه ها انعکاس دهنده عناصر کانسی هستند. در واقع به کمک کلمات، آنچه در ذهن افراد می گذرد توضیح داده می شود. در بسیاری از مواقع حرکات بدنی و یا چهره فرد نیز می تواند در آشکار ساختن احساسات فرد مورد استفاده قرار بگیرد. مهندسی کانسی عموما توسط واژگان و تاثیرات واژگان روی احساسات و ذهنیات فرد ارزیابی می شود.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب