
تجزیه و تحلیل جامع داده ها در محیط اینترنت اشیاء می تواند پلی برای بهبود روند تصمیم گیری باشد. با توجه به افزایش نیاز به تعامل با مشتریان، ماشین ها نمی توانند جایگزین انسان شوند. اگر چه این دستگاه پیشنهادات و تصمیم گیری را از طریق داده های منطقی افزایش می دهد اما تصمیم نهایی به طور عمده به مهارت های تصمیم گیرنده انسان بستگی دارد. در نهایت، مدیر همچنان مسئول انطباق است و تاثیر قابل توجهی در تصمیم گیری نهایی دارد. شرکت نایک یکی از معروف ترین مارک های جهان است که تجهیزات و لباس های ورزشی را ارائه می دهد. کسب و کار اصلی آنها لباس و نوآوری های جدید می باشد. از لحاظ تکنیک های عملیات، این شرکت کفش و دستبندهای خود را با ابرها متصل می کند تا ردیابی عالی انجام شود. بنابراین داده ها با استفاده از ابزارهای تحلیلی داده های بزرگ تجزیه و تحلیل می شوند. با استفاده از این تکنیک ها، ورزشکاران می توانند به عنوان مثال اندازه گیری و بهبود عملکرد خود را داشته باشند. این داده ها را می توان با جامعه در رسانه های اجتماعی یا مربیان که بازخوردی را ارائه می دهند جمع آوری کرد. یکی از دلایل اصلی این است که فلسفه مدام حمایت از ورزشکاران برای تبدیل شدن به بهترین نسخه در تمام فرایندهای کسب و کار است. کفش هایی مانند Hyperdunk+ و wearables در اینجا با یک برنامه طراحی شده نایک که شامل جی پی اس در زمان واقعی یا بلوتوث و خدمات پیشرفته است، متصل می شوند. نایک به شرکای تجاری خود، به علاوه اشیاء دیگر یک برنامه تجزیه و تحلیل ارائه می دهد تا به طور ایمن به داده های مشتری دسترسی داشته باشد تا محصولات جدید را توسعه دهند. این رویکرد نوآورانه باز به منافع شرکت نایک و شرکای آن بر پایه یکسان می رسد.