رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۵:۱۲:۴۸ ۲۰۲۵/۲۵/۰۶     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

baziabri

یکی از کاربردهای جدید رایانش ابری، بازی های ابری یا بازی های مبتنی بر سرور است. در این کاربرد، بازی ها در سمت سرور به صورت رشته های ویدئویی درآمده و قاب های ویدئویی به سمت کامپیوتر سرویس گیرنده، ارسال می شوند و توسط آن به نمایش در می آیند. سپس دستورات کاربر از طریق سرویس دهنده ابر به سرور مرکزی انتقال می یابند. همانند هر ایده جدید دیگری، بازی ابری نیز در کنار فرصت های نو و فواید بسیاری که برای تولیدکنندگان و علاقه مندان بازی های کامپیوتری داشته است، چالش های جدیدی را نیز برای طراحان و تولیدکنندگان آن ایجاد کرده است. یکی از تفاوت های عمده این بازی ها با سایر بازی های ویدئویی در این است که بازی در سمت کاربر ارزیابی می شوند. بنابراین به منظور استفاده از مناسب ترین روش فشرده سازی و نیز جلب نظر کاربران نیاز به اندازه گیری مستمر کیفیت ویدئو، به خصوص در شبکه های مستعد خطا داریم. در واقع، اگرچه این بازی ها کم هزینه و به صرفه هستند، اما کیفیت دریافی ویدئو در این کاربرد، نقش محوری در جلب نظر کاربران و افزایش استقبال از این بازی ها دارد. روش های متفاوتی برای ارزیابی کمی کیفیت ویدئو در سایر کاربردهای ویدئو ارائه شده است، اما تعمیم این روش ها و معیارها به بازی های ابری بر اساس موارد زیر به سادگی امکان پذیر نیست.
- بازی های ابری در یک بستر کاملا ناهمگن ارائه می شوند. سرویس بازی ابری مستلزم ارسال ویدئوهای با گرافیک بالا و حجیم به دستگاه های کاربران است. کاربران از دستگاه های مختلفی نظیر انواع موبایل، تبلت، کامپیوتر شخصی یا حتی تلویزیون برای انجام بازی استفاده می کنند. هر یک از این ابزارها قدرت پردازش، توان و پهنای باند متفاوتی را پشتیبانی می کنند و امکان ارائه خدمات را کیفیت یکسان به آنها وجود ندارد. از سوی دیگر محیط شبکه معمولا بسیار خطاپذیر است. مدیریت این خطاها نیز موضوع را سخت تر می کند.
- اکثر روش های فعلی برای ارزیابی کیفیت بازی های ویدئویی به صورت کیفی و تجربی هستند، اما بازی های ابری معمولا به صورت بی درنگ اجرا می شوند، که این موضوع ارزیابی به روش کیفی که روشی زمان بر است، را نیز غیرممکن می سازد.
- در نهایت اینکه، معیارهای ارزیابی کیفیت ویدئو در بازی های ویدئویی با سایر کاربردهای ویدئو تفاوت دارد. برای مثال هنگام دیدن یک فیلم ویدئویی، کیفیت تمام قسمت های تصویر برای بیننده به یک اندازه مهم است، اما در یک بازی ویدئویی کاربر معمولا روی قسمت های خاصی از صحنه که اهداف بازی هستند و یا روی حرکت شخصیت اصلی بازی تمرکز دارد، بنابراین تنها کیفیت قسمت های خاصی از تصویر برای کاربر اهمیت دارد.
 

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب