رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۴:۵۶:۴۷ ۲۰۲۴/۲۹/۰۳     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

از عوامل موثر بر ایجاد عدم انگیزش در زبان آموزان می توان به اضطراب، شرایط محیطی کلاس همانند تاریکی کلاس و چیدمان زشت صندلی ها، ویژگی های خاص بعضی از معلمان همانند پرخاشگری یا سختگیری بیش از حد، عدم وجود امکاناتی همچون تجهیزات بصری و اینترنت اشاره کرد. معلمان باید از طریق کاهش اثرات عوامل ایجادکننده عدم انگیزش به زبان آموزان برای پایین آوردن سطح آن کمک کنند. کاملا منطقی است که دانش آموزان دوست داشته باشند به جای اینکه یک فرد پرخاشگر و بیش از حد سخت گیر معلم آنها باشد، وقت خود را با یک معلم خوب و دلسوز سپری کنند، معلمان باید به زبان آموزان خود برای کاهش اضطراب کمک کنند. معلمان می توانند فضای غیررسمی تر و راحت را برای کاهش اضطراب ایجاد کنند و همچنین از طریق ایجاد روابط دوستانه تر با زبان آموزان، برای کاهش اضطراب به آنها کمک کنند. ایجاد فضای دلپذیر و مثبت در کلاس، گامی دیگر برای کاهش عدم انگیزش است. بنابراین، معلمان می توانند با ایجاد محیطی دلپذیر و مثبت در کلاس، موقعیت مساعد تری در کلاس ایجاد کنند. همچنین آنان می توانند زبان آموزان را ترغیب به همدلی بیشتر کرده و از اظهارات تهدید آمیز یا تمسخر آمیز آنان نسبت به یکدیگر جلوگیری کنند. معلمان همچنین می توانند روش آموزش خود را بهبود بخشند تا برای کاهش عدم انگیزش به زبان آموزان خود کمک کنند. از نظر دانش آموزان، داشتن معلم مهربان، درخواست از معلم برای استفاده از لطیفه و داستان های خنده دار به زبان انگلیسی، و استفاده از فعالیت ها و بازی های جالب و سرگرم کننده در کلاس به عنوان راهکارهای مهار عوامل موثر بر کاهش انگیزش است.
 بطورکلی مطالعه انگلیسی در یک زمان خاص از روز، مطالعه با زبان آموزانی که عملکرد بهتری در زبان انگلیسی دارند و استفاده از فعالیت ها و بازی های جالب و سرگرم کننده در کلاس می توانند راهبردهای مناسبی برای افزایش انگیزه دانش آموزان باشند.

 

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب