رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۳:۲۶:۴۷ ۲۰۲۴/۲۶/۰۴     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

الکسا اینترنت یکی از زیرمجموعه های شرکت بزرگ آمازون است که در آوریل سال ۱۹۹۶ کار خود را آغاز کرد و روز به روز دامنه خدمات و فعالیت خود را در سطح اینترنت گسترش داد و امروزه به عنوان یک منبع مفید از داده های وبگاه های اینترنتی شناخته می شود و می توان گفت امتیاز الکسا بعد از پیج رنک گوگل، برای صاحبان سایت ها اهمیت زیادی دارد. الکسا به وسیله نوار ابزار خود، کاربران را مانیتور می کند؛ به این گونه که براساس تعداد کاربرانی که نوار ابزار الکسا را روی مرورگر خود نصب کرده اند و از یک سایت بازدید می کنند، رتبه ای تخمینی به سایت مورد نظر تعلق می گیرد.  مسلما با بالا بدن بازدید یک سایت، احتمال بازدید کسانی که نوار ابزار الکسا را دارند نیز از آن بالا خواهد بود و آن سایت رتبه خوبی در الکسا کسب خواهد کرد. اما همان طور که مشاهده می شود این آمار کاملا تخمینی است. با توجه به طرز کار الکسا بعضا مشاهده می شود که سایت های مرتبط با مدیران سایت ها رتبه های خوبی در رنک بدنی الکسا دارند، چون اکثر مدیران سایت ها نوار ابزار الکسا را روی مروگرهای خود نصب کرده اند. با همه کم و کاستی های رنک الکسا، این رتبه بندی توانسته است در سال های اخیر به عنوان یک استاندارد برای اعتبار سایت های منتشر کننده آگاهی خود استفاده می کنند. این استاندارد تا حدی پذیرفته شده است که آگهی دهندگان حاضرند آگهی خود را مثلا به جای سایت مرتبط با فعالیتشان با رنک ۳۰۰ الکسا به سایت غیرمرتبط با فعالیتشان با رنک ۱۰۰ الکسا واگذار کنند. علاقه زیاد آگهی دهندگان و آژانس های تبلیغاتی به همکاری با سایت های دارای رتبه های زیر ۱۰۰ الکسا در ایران، باعث شده تا این رتبه بندی در میان مدیران سایت ها نیز به شدت محبوب و مهم شود؛ تا جایی که حتی برخی  از مدیران سایت ها با استفاده از روش های نه چندان اخلاقی و حرفه ای درصدد کسب این رتبه ها باشند. البته الکسا دردوره های مختلف دست به تغییر الگوریتم خود برای شناسایی سایت های خاطی و حذف آنها از رتبه بندی خود زده است.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب