رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۶:۰۴:۱۵ ۲۰۲۴/۲۶/۰۴     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

كساني كه انگلیسی زبان اول آنها نیست نیازمند تکنیک هایی برای یادگیری بهتر، نگهداری طولانی مدت و کاربرد زبان در موقعیت های جدید هستند. همچنین مربیان شیوه های آموزشی را جستجو می کنند که به فعال شدن دانش آموزان در فرآیند یادگیری زبان و موفقیت بیشتر آنها کمک کند. در میان عوامل موثر بر یادگیری و آموزش زبان، استراتژی های تدریس نقش مهمی در یادگیری دارند. این استراتژی ها بسیارند ما در اینجا با تمرکز بر نقش دانش قبلی و ساختار دانش در ارتقاء خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی تاثیر ارائه نقشه مفهومی را به عنوان یک استراتژی تدریس بر درک مطلب انگلیسی بیان می کنیم. در مرحله اول به مدت پانزده دقیقه متن توسط معلم و چند نفر از دانش آموزان برای کلاس، توجه همه دانش آموزان به متن، توضیح معلم درباره لغات پیچیده و دشوار خوانده می شود. مرحله دوم پرسش های کلیدی به مدت پنج دقیقه می باشد. در این مرحله معلم از دانش آموزان درباره موضوع اصلی متن سوال می پرسد تا موضوع اصلی در قالب یک یا چند واژه مشخص شود سپس موضوع ها روی تخته نوشته شده و بهترین نام برای موضوع انتخاب می شود. مرحله سوم شامل مشخص کردن مفاهیم متن به مدت پانزده دقیقه می باشد. در این مرحله معلم از شاگردان می خواهد که مفاهیم اصلی متن را مشخص کرده و معلم این مفاهیم را روی تخته ثبت می کند. مرحله بعد ترسیم نقشه به مدت ده دقیقه است. معلم با مشخص کردن ارتباط مفاهیم با موضوع اصلی نقشه مفهومی متن را روی تخته ترسیم می نماید. مرحله بعدی مرور درس است که جمع بندی و مرور درس از روی نقشه توسط معلم انجام می شود و در مرحله آخر شاگردان نقشه را در دفترشان ترسیم می کنند. در جلسات بعدی معلم جهت ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان از آنان می خواهد که نقشه متن را روی تابلو رسم کنند.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب