رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۸:۲۱:۰۲ ۲۰۲۴/۲۸/۰۳     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

دوران کودکی دوره ایده آلی برای ایجاد نگرش عمیق در مورد کارآفرینی است. آموزش کودکان برای اتکا به خود، خلاق بودن، استقلال در تصمیم گیری و سخت کوشی در سنین پایین رابطه ای مستقیم با پرورش نگرش و توانمندی های کارآفرینانه در آنها دارد. روش های متعددی برای تشویق کودکان به فعالیت خلاق از طریق داستان و داستان سرایی وجود دارد که از آن جمله می توان به نقل داستان های بدون پایان و تشویق کودکان به تکمیل آنها و یا تشویق دانش آموزان به ترسیم یا نقاشی داستان اشاره کرد. داستان سرایی فهم زبانی کودکان را گسترش می دهد و تغییرات شگرفی در زمینه یادگیری، سوادآموزی و خلاقیت کودکان ایجاد می کند و آنها را تشویق می کند تا داستان های خود را خلق کنند. داستان سرایی روش تدریسی فعال برای پرورش قوه خلاقیت و تقویت سطح تفکر شناختی محسوب می شود، زیرا سطح دانش یک دانش آموز برای کامل کردن یک داستان ناتمام یا ساختن یک داستان جدید کافی نیست و وی باید آموخته ها و رویاهای خود را با هم ترکیب کند و به دنبال راه های نو برای آن باشد. همچنین تاثیر داستان ها منتخب متناسب با موضوعات میل به موفقیت، پشتکار و همچنین سخت کوشی کاملا مشهود است. علاوه بر موارد بالا تحقیقات نشان داده است که داستان سرایی در زمینه کارآفرینی موجب تقویت بعد عزت نفس هم می شود. آموزش کارآفرینی در سنین کودکی باید به صورت دوطرفه یعنی هم برای دانش آموز و هم برای آموزگار صورت گیرد و به منظور انجام دادن این آموزش باید از روش های تدریس فعال بهره برد. لذا باید در کتب درسی دبستان داستان هایی با مضمون کارآفرینی گنجانده شود و در آموزش های ضمن خدمت معلمان دبستان نیز باید به استفاده از روش تدریس داستان سرایی و انتخاب داستان های مرتبط با مضمون کارآ،رینی در راستای تقویت نگرش کارآفرینانه کودکان تشویق شوند.

 

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب