رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۶:۰۱:۲۲ ۲۰۲۴/۲۹/۰۳     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

به دلیل نیاز حکومتها به جهانی شــدن و گشایش های فرهنگی، دو/چندزبانگی به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده اســت. به طور کلی، به منظور سهولت دسترسی به اطلاعات با استفاده از اینترنت، افراد در معرض چند زبان قرار می گیرند و چندزبانگی به طور فزاینده ای در جهان در حال گسترش است. پیش از دهه ،۱۹۶۰ تحقیقات متنوعی روی افراد دو زبانه شده است که همه آنها یک الگوی خاص نتیجه گیری داشــته اند و آن اینکه دو زبانه بودن برای تکامل زبانی و شــناختی کودکان زیانبار اســت و کودکان دو زبانه در ســطحی پایین تر از همتایان تک زبانه ارزیابی می شدند. نظر عموم این بود که دو زبانه ها دایره واژگانی کمتری دارند و به طور کلی در رشــد توانمندی های شــناختی دچــار وقفه می شــوند. در آن زمان تصــور این بود که یادگیــری دو زبان از ســنین جوانی موجب صرف بیش از حد انرژی های مختلف و ساخت دو سیستم زبانی که در تقابل با یکدیگر قرار دارند، می شــود. با ایــن حال، این مطالعــات از نظر روش شــناختی با مشــکلاتی رو به رو بوده اند که صحــت نتیجه گیری را تضعیف می کند. تحقیقات جدید نشان می دهد که آموزش زبان دوم در ســن پایین، قابلیت عملکرد مغز را در زمینه های ادراکــی افزایش می دهد. در واقع، یادگیری زبان دوم در دوره حساس بر یادگیری واج شناختی- به خصوص در یادگیری لهجه زبان دوم- و معناشناســی آن زبان تأثیر می گذارد. مغز کودکان دو زبانه برای حل تمرین هــای گرامری، طبقه بندی لغات، جمع و تفریق و ... کمتر از کــودکان تک زبانه به فعالیت احتیاج دارد. به نظر می رســد این مهارت های کلامی، برای مهارت های غیرکلامی این کودکان توانایــی بالقوه ای ایجاد می کند. به عبارت دیگر، مغز کودکان تک زبانه برای حل هر نوع آزمودنی نیازمند فعالیت بیشتری است و به همین دلیل ســلولهای مغزی بیشــتری باید به کار بیفتد. بنابراین تفاوت کودکان تک زبانه با کودکانی که از سنین بسیار کم در معرض دو زبان بوده اند، بیشتر می شود. این قابلیت ها در کودکانی که پدر و مادرشان زبان های مادری متفاوتی دارند و از همان ابتدا کودک در محیطی دو زبانه شــناور اســت، نمایان تر است.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب